Корекція агресивної поведінки дитини

Основні принципи спілкування з агресивними дітьми:

- заборона і підвищення голосу є неефективними способами подолання агресивності;

- давати дитині можливість виплеснути свою агресію, змістивши її на інші об'єкти (див. лялька для биття);

- надавання дитині особистого прикладу ефективної поведінки;

- дитина повинна відчувати, що її люблять, цінують і приймають.

Для роботи з дітьми дошкільною віку та молодшого шкільного віку зі зменшення проявів агресивності можна застосовувати такі вправи.

Ваправа „Кулачок".

Мета: сприяння усвідомленню ефективних форм поведінки, зміщення агресивності та м'язова релаксація.

Дитині дається в руку яка-небудь дрібна іграшка і психолог просіть її міцно стиснути кулачок. Нехай дитина деякий час потримає кулачок стиснутим, а коли розкриє його, рука розслабиться, і на дитячій долоні буде лежати маленька гарна іграшка.

Вправа „Брикання".

Мета: сприяння емоційній розрядці і зняттю м'язової напруги.

Дитина лягає спиною на килим. Ноги вільно розкинуті. Повільно починає брикатися, торкаючись підлоги всією ногою. Ноги чергуються і високо піднімаються. Поступово збільшується сила і швидкість брикання. На кожен удар наша дитина говорить „Ні", збільшуючи інтенсивність свого удару погою.

Вправа „Робота з пластиліном".

Мета вираження гніву безпечним способом, сприяння емоційній розрядці.

Дитині, коли вона у збудженому стані, пропонується виразити все, що вона відчуває, за допомогою пластиліну та аркуша паперу: шматочки пластиліну з силою розтираються на листку папера - це каналізує агресію та створює цікавий пластиліновий малюнок, з яким теж потім можна попрацювати.

Можна також використовувати в такій роботі спільні настільні ігри з дітьми, наприклад, граючи конструктором: дітям пропонується вдвох чи втрьох зібрати яку-небудь фігуру з деталей. Під час гри психолог допомагає дітям вирішити виникаючі конфлікти й уникнути їх. Після гри можливе програвання конфліктних ситуацій з пошуком шляхів виходу з них.

Для зменшення дитячої агресивності можна також застосовувати ляльку для биття. Агресія в дитині поступово накопичується і коли їй вдається виплеснути її, вона стає спокійною та врівноваженою, тобто якщо дати дитині можливість зігнати агресію на якийсь об'єкт, частина проблем, пов'язаних з її поведінкою, буде вирішена.

Вправа  «Продовжити речення».

Мета: розвиток уміння здатності дитини до аналізу і рефлексії власних

           переживань.

Дітям пропонується продовжити речення першими словами, які приходять на думку. На сторінці щоденника діти записують продовження наступних фраз: «Більше всього я боюсь…», «Мене засмучує…», «Я злюсь коли…».

Бесіда  «Співчуття»

Мета: навчитись співпереживати і підтримати інших, розуміння.

 

Однією з особливостей агресивних дітей являється не сформованість почуття емпатії до оточуючих людей, здатності до співчуття і співпереживання. Бесіда ведеться про те, як необхідна інколи людям підтримка, розуміння їх внутрішнього стану.

Вправа  «Що таке добре і що таке погано?».

Мета: навчитись себе глибше аналізувати і бачити свої добрі і погані

            сторони.

Керівник пропонує учасникам групи згадати і записати у щоденниках відомі їм позитивні і негативні якості. Після цього порівняти, яких є більше і підкреслити ті від яких необхідно позбутися.

 

Гра «Казковий базар»

Мета: вміння бачити свої якості і виявляти які б ще хотіли у собі бачити.

Керівник групи повідомляє дітям, що вони зараз будуть грати в цікаву гру суть якої полягає в тому, що на цьому базарі «торгують» і «обмінюють» незвичайним товаром – «людськими якостями».

Усі якості записують на листку (дошці). Тоді діти ходять по базару і купляють чи обмінюють ці якості.

Автор : joomla блоги